Perspektiv på skolans problem : vad säger forskningen? Andreas Fejes, Magnus Dahlstedt [red.].
Material type: TextLanguage: Swedish Edition: Upplaga 1Description: 431 sidor 23 cmISBN:- 9789144133898
- Skolan -- forskning
- Utbildningspolitik
- Utbildningsvetenskap
- Utbildningsreformer
- Vuxenutbildning
- Yrkesutbildning
- Lärarrollen
- Våld i skolan
- Lärarutbildning
- Språkpolitik
- Förskolan
- Distansundervisning
- Värdegrund
- Kunskapsteori
- Demokrati
- Studievägledning
- Folkhögskolor
- Rasism
- Betyg
- Skolans socialpsykologi
- Bildning
- Skolan -- juridik och lagstiftning
- Skolan -- forskning
- Skolmarknad
- Sverige
- Skolan
- Sverige
- 371.009485 23/swe
- Em-c
Item type | Current library | Call number | Status | Date due | Barcode | Item holds | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Böcker | Munkagårdsgymnasiet Biblioteket | E (Browse shelf(Opens below)) | Checked out | 06/02/2025 | 800699127380E |
Browsing Munkagårdsgymnasiet shelves, Shelving location: Biblioteket Close shelf browser (Hides shelf browser)
Skolan är i kris. Skolan levererar inte det som önskas. Elever uppnår inte kunskapskraven och lärare är undermåliga. Dessa är några exempel på återkommande teman i en ofta förenklad samtida skoldebatt. Behovet av en mer nyanserad diskussion om komplexiteten i skolans problem är högst nödvändig...
Li
There are no comments on this title.