Autism och adhd i gymnasiet : tydliggörande pedagogik David Edfelt, Annelie Karlsson, Ann Lindgren och Anna Sjölund.
Material type:
- 9789127824683
- Elever med särskilda behov
- Adhd
- Autism
- Gymnasieskolan
- Specialundervisning
- Pedagogisk metodik
- Disabled Persons
- Autism Spectrum Disorder
- Autistic Disorder
- Attention Deficit Disorder with Hyperactivity
- Education, Special
- Personer med funktionsvariation
- Autismspektrumstörning
- Autism
- ADHD
- Specialundervisning
- Education, Secondary
- High schools
- Teaching - Methodology
- Special education
- Attention-deficit hyperactivity disorder
- Autism
- Elever som avbryter studierna
- Studieavbrott
- Elever med särskilda behov
- Ungdomar med neuropsykiatrisk funktionsnedsättning
- ADHD
- Autism
- Gymnasieskolan
- Specialpedagogik
- Pedagogisk metodik
- 371.94 23/swe
- Euc
Item type | Current library | Call number | Status | Date due | Barcode | Item holds | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Munkagårdsgymnasiet Biblioteket | E (Browse shelf(Opens below)) | Available | 800699125357C |
Browsing Munkagårdsgymnasiet shelves, Shelving location: Biblioteket Close shelf browser (Hides shelf browser)
Alla förväntas gå gymnasiet, men en stor grupp misslyckas med att ta sin examen. För många beror det på svårigheter i planeringen för att nå långsiktiga mål eller bristande koncentrationsförmåga. Boken Autism och ADHD i gymnasiet förklarar elevernas ojämna förmågor och svårigheter, hur de kan upptäckas och framför allt hur du kan anpassa undervisningen så att gymnasieskolan blir begriplig, hanterbar och meningsfull för alla elever. Den praktiska handboken Autism och ADHD i gymnasiet – tydliggörande pedagogik vänder sig till gymnasielärare, skolledare, specialpedagoger och elevhälsoteam.
Li
There are no comments on this title.