Image from Google Jackets

Att vara lärare i vår tid inspirera, handleda, undervisa, organisera och bedöma Henry Egidius

By: Material type: TextTextPublication details: Stockholm : Natur och kultur, 2005 Edition: 1. utgDescription: 221, [1] s. ; 22 cmISBN:
  • 9127098575 (inb.)
  • 9789127098572
Subject(s): DDC classification:
  • 371.1 22 (machine generated)
Other classification:
  • Emia
  • Eab
  • Emia
  • Eab
Summary: Vad är det för speciellt med att vara lärare i vår tid? Denna introduktion till modern pedagogik inspirerar till nytt tänkande om de utmaningar vi ställs inför i rollen som pedagoger vare sig vi kallar oss lärare, handledare, mentorer eller internutbildare. Lärarrollen är inte längre renodlad utan komplex och varierande. Du ska som lärare strukturera kunskap, berätta eller föreläsa, ställa samman studieuppgifter, handleda och instruera. Du ska också ge de lärande frihet att forma sin kunskap själva, inspirera, egga, uppmuntra, ge återkoppling och kanske bedöma eller betygsätta.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket E (Browse shelf(Opens below)) Available 26209003488
Total holds: 0

2. tr., 2006

Vad är det för speciellt med att vara lärare i vår tid? Denna introduktion till modern pedagogik inspirerar till nytt tänkande om de utmaningar vi ställs inför i rollen som pedagoger vare sig vi kallar oss lärare, handledare, mentorer eller internutbildare. Lärarrollen är inte längre renodlad utan komplex och varierande. Du ska som lärare strukturera kunskap, berätta eller föreläsa, ställa samman studieuppgifter, handleda och instruera. Du ska också ge de lärande frihet att forma sin kunskap själva, inspirera, egga, uppmuntra, ge återkoppling och kanske bedöma eller betygsätta.

svenska

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha