Image from Google Jackets

-ismer - att förstå konst Steven Little ; [översättning: Evastina Törnqvist]

By: Material type: TextTextLanguage: Swedish Original language: English Publication details: Göteborg : Tukan, cop. 2010 Description: 159 s. : ill. ; 21 cmISBN:
  • 9789174011135
Uniform titles:
  • -isms: understanding art. Svenska
Subject(s): DDC classification:
  • 709 22
Other classification:
  • Iab
Summary: Den här boken är en lättillgänglig och praktisk introduktion till ett brett urval av bildkonstens "ismer". Den redovisar, förklarar och ger exempel på de mest betydande riktningarna som format konstens historia från ismerna under renässansen fram till det senaste århundradet. Varje ism presenteras på ett uppslag med en övergripande beskrivning av riktningen, en förteckning över de mest betydande konstnärer som förknippas med den, en lista över nyckelbegrepp som är karaktäristiska för ismen samt listor över vilka andra konstriktningar som är så väl besläktade som antitetiska.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket I (Browse shelf(Opens below)) Available 26371001653
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket I - Referenshyllan (Browse shelf(Opens below)) Not For Loan 26371000226
Total holds: 0

Den här boken är en lättillgänglig och praktisk introduktion till ett brett urval av bildkonstens "ismer". Den redovisar, förklarar och ger exempel på de mest betydande riktningarna som format konstens historia från ismerna under renässansen fram till det senaste århundradet. Varje ism presenteras på ett uppslag med en övergripande beskrivning av riktningen, en förteckning över de mest betydande konstnärer som förknippas med den, en lista över nyckelbegrepp som är karaktäristiska för ismen samt listor över vilka andra konstriktningar som är så väl besläktade som antitetiska.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha