Image from Google Jackets

Skolbibliotekets roller i förändrade landskap en forskningsantologi red.: Louise Limberg och Anna Hampson Lundh

Contributor(s): Material type: TextTextPublication details: Lund : BTJ förlag, 2013 Description: 205 s. ; 20 cmISBN:
  • 9789170187582
Subject(s): DDC classification:
  • 027.809485 23/swe
Other classification:
  • Ab.06
Action note:
  • 20131022
Summary: Vad är ett skolbibliotek? Vad kan det vara? Vad bör det vara? I den här boken presenterar och diskuterar fem biblioteks- och informationsvetenskapliga forskare dessa frågor som rör skolbibliotekets roller i nya politiska, pedagogiska och teknologiska landskap. För att förstå skolbibliotekens nutida förutsättningar ses de i ljuset av den svenska skolbibliotekshistorien. I boken ges även en uppdaterad bild av den forskning som rör skolbibliotekets två huvuduppgifter: läsfrämjande arbete och informationskompetens. Det diskuteras dessutom hur forskning kan användas i skolbibliotekspraktiken. Boken vänder sig till skolbibliotekarier, skolledare och andra pedagogiska yrkesgrupper, blivande bibliotekarier och lärare, samt forskare med intresse för skolbiblioteksfrågor.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket A (Browse shelf(Opens below)) Available 26371001122
Total holds: 0

Vad är ett skolbibliotek? Vad kan det vara? Vad bör det vara? I den här boken presenterar och diskuterar fem biblioteks- och informationsvetenskapliga forskare dessa frågor som rör skolbibliotekets roller i nya politiska, pedagogiska och teknologiska landskap. För att förstå skolbibliotekens nutida förutsättningar ses de i ljuset av den svenska skolbibliotekshistorien. I boken ges även en uppdaterad bild av den forskning som rör skolbibliotekets två huvuduppgifter: läsfrämjande arbete och informationskompetens. Det diskuteras dessutom hur forskning kan användas i skolbibliotekspraktiken. Boken vänder sig till skolbibliotekarier, skolledare och andra pedagogiska yrkesgrupper, blivande bibliotekarier och lärare, samt forskare med intresse för skolbiblioteksfrågor.

R 20131022

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha