Image from Google Jackets

Didaktik för yrkeslärare Thomas Hansson (red.)

Contributor(s): Material type: TextTextPublication details: Lund : Studentlitteratur, 2009 Edition: 1. upplDescription: 230 s. ; 23 cmISBN:
  • 9789144057712
Subject(s): DDC classification:
  • 371.102 22/swe
Other classification:
  • Eab.06
  • Eab.06
Summary: Traditionellt lärande i gymnasieskolan ger knappast en tillräcklig grund för att eleverna senare ska klara yrkeslivets alla praktiska funktioner. Särskilt när den traditionella formen av växelverkan mellan skola och praktik som ingår i många yrkesinriktade utbildningar har en tendens att bli osammanhängande. På det här sättet har det uppstått ett behov av didaktisk och pedagogisk kunskap kopplat till yrkesinriktat lärande. Innehållet i denna bok bidrar till att lärare, studerande och yrkesrepresentanter förstår skillnaden mellan allmän skoldidaktik och yrkesinriktad didaktik.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket E (Browse shelf(Opens below)) Checked out 06/10/2023 80069912364DD
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket E (Browse shelf(Opens below)) Available 26371002052
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket E (Browse shelf(Opens below)) Available 26371002912
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket E (Browse shelf(Opens below)) Checked out 15/02/2023 26371002051
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket E (Browse shelf(Opens below)) Available 26371002955
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket E (Browse shelf(Opens below)) Checked out 13/02/2023 26371002053
Total holds: 0

Traditionellt lärande i gymnasieskolan ger knappast en tillräcklig grund för att eleverna senare ska klara yrkeslivets alla praktiska funktioner. Särskilt när den traditionella formen av växelverkan mellan skola och praktik som ingår i många yrkesinriktade utbildningar har en tendens att bli osammanhängande. På det här sättet har det uppstått ett behov av didaktisk och pedagogisk kunskap kopplat till yrkesinriktat lärande. Innehållet i denna bok bidrar till att lärare, studerande och yrkesrepresentanter förstår skillnaden mellan allmän skoldidaktik och yrkesinriktad didaktik.

svenska

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha