Image from Google Jackets

Läsa och skriva fast man inte kan [kompenserande hjälpmedel vid läs- och skrivsvårigheter] Ulla Föhrer, Eva Magnusson

By: Contributor(s): Material type: TextTextPublication details: Lund : Studentlitteratur, 2003 ; Description: 242, [2] s. ; 23 cmISBN:
  • 914404206X :
  • 9789144042060 (4. tr.)
Subject(s): Additional physical formats: Läsa och skriva fast man inte kanDDC classification:
  • 371.33 23/swe
LOC classification:
  • L
  • L 20
Other classification:
  • Eue
  • Eabx
  • Eue
  • Eabx
Summary: Denna bok ger en översikt av det aktuella kunskapsläget i Sverige och utomlands beträffande hjälpmedel vid studier samt råd och anvisningar om hur man använder kompenserande hjälpmedel. Författarna vill med konkreta exempel visa hur elever med läs- och skrivsvårigheter kan få möjlighet att till fullo utnyttja sin intellektuella kapacitet i skolarbetet genom en integrering av elev, miljö och teknologi. Boken är avsedd för universitetskurser i lingvistik, men också lämplig för lärare, specialpedagoger och logopeder i grundutbildning, yrkesliv och vidareutbildning samt för alla som kommer i kontakt med elever med läs- och skrivsvårigheter.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)

2. tr., 2004 ; 3. tr., 2006 ; 4. tr., 2007. 242 s.

Denna bok ger en översikt av det aktuella kunskapsläget i Sverige och utomlands beträffande hjälpmedel vid studier samt råd och anvisningar om hur man använder kompenserande hjälpmedel. Författarna vill med konkreta exempel visa hur elever med läs- och skrivsvårigheter kan få möjlighet att till fullo utnyttja sin intellektuella kapacitet i skolarbetet genom en integrering av elev, miljö och teknologi. Boken är avsedd för universitetskurser i lingvistik, men också lämplig för lärare, specialpedagoger och logopeder i grundutbildning, yrkesliv och vidareutbildning samt för alla som kommer i kontakt med elever med läs- och skrivsvårigheter.

Zl

svenska

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha