Image from Google Jackets

Kommunikation i klassrummet Mikael Jensen

By: Material type: TextTextPublication details: Lund : Studentlitteratur, 2012 Edition: 1. upplDescription: 226 s. : ill. ; 23 cmISBN:
  • 9789144077284
Subject(s): DDC classification:
  • 371.1022 23/swe
Other classification:
  • Ea
  • Eaa
Summary: Kommunikation är centralt i nästan alla mänskliga aktiviteter. I klassrummen är kommunikation en nödvändighet för att skapa ett positivt fysiskt och socialt klimat som grund för samspel och lärande. Det är dock möjligt att kommunicera på många olika sätt och forskningen, framför allt den internationella, kan nu visa vilka sätt att kommunicera som ger bäst resultat. Trots att kommunikation är så centralt i undervisning har ytterst få böcker på svenska tagit ett helhetsgrepp om detta intressanta och viktiga ämne. Boken behandlar bl.a.: kommunikationsmönster i klassrummet känslors betydelse för kommunikation och lärande gruppkommunikation och lärande multimodal kommunikation i klassrummet hur frågor används på ett optimalt sätt hur tydlighet och visualisering fungerar som hjälpmedel. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare inom grund- och gymnasieskolan samt andra yrkesgrupper med intresse för kommunikation och lärande inom utbildning.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode Item holds
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket E (Browse shelf(Opens below)) Available 26371002702
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket E (Browse shelf(Opens below)) Checked out 25/09/2024 26371002701
Böcker Böcker Munkagårdsgymnasiet Biblioteket E (Browse shelf(Opens below)) Available 26371002700
Total holds: 0

Kommunikation är centralt i nästan alla mänskliga aktiviteter. I klassrummen är kommunikation en nödvändighet för att skapa ett positivt fysiskt och socialt klimat som grund för samspel och lärande. Det är dock möjligt att kommunicera på många olika sätt och forskningen, framför allt den internationella, kan nu visa vilka sätt att kommunicera som ger bäst resultat. Trots att kommunikation är så centralt i undervisning har ytterst få böcker på svenska tagit ett helhetsgrepp om detta intressanta och viktiga ämne. Boken behandlar bl.a.: kommunikationsmönster i klassrummet känslors betydelse för kommunikation och lärande gruppkommunikation och lärande multimodal kommunikation i klassrummet hur frågor används på ett optimalt sätt hur tydlighet och visualisering fungerar som hjälpmedel. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare inom grund- och gymnasieskolan samt andra yrkesgrupper med intresse för kommunikation och lärande inom utbildning.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha